Portobello pizza’s

Mmmm.. pizza! Maak je pizza is in een portobello! Een portobello is een erg grote paddestoel die prima geschikt is om te vullen met allerlei lekkere en gezonde ingrediënten. Op deze manier kan je pizza eten zonder de ongezonde deegbodem! Je kunt de portobello vullen met alles wat je normaal op je pizza zou doen, dat maakt het ook zo leuk! Vul ze bijvoorbeeld met kip, tonijn, spinazie, geitenkaas of iets anders lekkers! Ik heb ze gevuld met een zelfgemaakt tomatensausje, kruiden en geraspte kaas. Je de portobello pizza’s als lunch eten, als hoofdgerecht met een salade of als voorgerecht als je een grote eter bent.

pizza portobello2

Portobello pizza’s

Ingrediënten voor 2 portobello’s:
2 portobello’s
40 gram geraspte kaas
4 grote tomaten
oregano
zout en peper
scheutje olie

Voedingswaarden voor 1 portobello:
Calorieën: 166,8 kcal
Koolhydraten: 9,1 g
Vetten: 11,4 g
Eiwitten: 8,1 g
Vezels: 3,3 g

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 graden.

Haal het velletje van de tomaten en verwarm deze met een scheutje olie in een pannetje. Roer tussendoor en laat het staan tot dat de tomaten kapot en zijn en er een saus ontstaat.

Voeg zout, peper en oregano toe naar smaak en laat nog even kort doorpruttelen.

Vul de portobello’s met de saus en strooi de kaas eroverheen.

Bak de portobello pizza’s in ongeveer 15 minuten af in de voorverwarmde oven.

 

Geef een reactie